catatkanlah rasamu di
BUKU TAMU
Noor Suraya


BUAT MENYAPU SI AYER MATA
adalah antologi cerpen-cerpen NOOR SURAYA sejak tahun 1985 - 2005:
  • Ajerah
  • Anak-anak Kongsi
  • ANA
  • Burung Kenek-kenek Warna Merah Hati...?
  • Cerita Semalam
  • Cinta Hajar Atiqah
  • Cukuplah Sekali
  • Fatimah Anak Perempuan Mr. Kong
  • Hati Zana
  • Maafkanlah Aku, Adibah!
  • Sayang Emak, Zeti!
  • Sepucuk Surat Cinta dari Lembah Kundasang

    Jemput ke...
    Rumah Kecil Tiang Seribu
    Nyanyian Tanjung Sepi

    Ulas Buku:
    Seribu Satu Malam


    Penerbitan
    Jemari Seni Publishing



    E-Novel
    NOOR SURAYA
    @kaksu

    KeBUN MiMPi...


    SURAT UNGU UNTUK NUHA

    edisi cetak

    ~ titipkan pesan buat J@J@
    di jendela ini...~
  •    

    << May 2014 >>
    Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
     01 02 03
    04 05 06 07 08 09 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31


    Bacalah 10 Bab Dulu
    J@J@ & DIN




    Oktober 2009
    [1][2][3][4]
    November
    [5][6][7][8][9][10]


    tudung periuk pandai menari,
    menari lagu putera mahkota;
    kain yang buruk berikan kami,
    buat menyapu si ayer mata....


    NYANYIAN TANJUNG SEPI (2006) diterbitkan oleh CESB




    KERANAMU AIN... (2001) diterbitkan oleh CESB


    "Jika mencintaimu membawa hukuman mati... aku sudah lama mati, Ain."
    [Nik Ahmad Adam]




    BIRU UNGU CINTA (2003) diterbitkan oleh CESB



    "Seandainya terus mencintai Seera adalah suatu dosa... ampunilah keterlanjuranku itu, Tuhan."
    [Abdul Fattah]




    RINDUNYA KIAN MEMBARA (2004) diterbitkan oleh CESB



    "Pabila berkata tentang cinta, kita bagaikan tidak teringin jadi dewasa...."
    [Dr Farhana Haji Abu Bakar]




    TANAH ANDRIYANA (2002) diterbitkan oleh CESB



    "Asap api embun berderai,
    Patah sayap haluan perahu;
    Niat di hati tak mau bercerai,
    Kuasa Allah siapa yang tahu?"



    GURINDAM JIWA: HATI ANDRIYANA (2007) diterbitkan oleh Jemari Seni Publishing









    Who links to me?



    18 Sept. 2007


    If you want to be updated on this weblog Enter your email here:



    rss feed




    Saturday, May 24, 2014
    Jemput Minum Teh dengan Makcik Raja

    Salam,

    Misi menyelamat lagi: Ini anting-anting Jaja (gambar ilustrasi)



    Posted at 2:45 am by noorsuraya

    Khai_Nisa
    June 18, 2014   12:58 PM PDT
     
    Kreatif sungguh semua org (hanya mampu memerhati sambil tersenyum)
    kaksu
    May 28, 2014   09:24 PM PDT
     
    Wah, semua orang duk buat skrip, kenapa kaksu tak tahu :S
    shahida
    May 24, 2014   02:53 PM PDT
     
    Misi menyelamat..
    Nacha
    May 24, 2014   02:20 PM PDT
     
    Zaila... Hentikanlah mimpi utk mengejar Abg kamal tu. Abg kamal tetap setia padaku yg setia dgn selera kampung. *duduk bersimpuh manis dgn gaya penuh menggoda utk membuat renungan Abg kamal melotot kearahku sahaja.
    Anim
    May 24, 2014   12:36 PM PDT
     
    Tatkala Jaja buka telekung lepas solat subuh berjemaah dgn Din pg tadi, Din tegur Jaja. "Ja kan ada banyak subang cantik dan mahai, pasai apa Din tengok Ja pakai anting2 yang Din beli kat pasar malam tu tak tukaq2 dah macam dulu". Jaja hanya tersenyum manis membalas pandangan Din.


    *Sambil2 tulis kat atas pangkin mak cik raja sumbat mempelam muda dlm mulut* uish mashamnyer
    Tok umi
    May 24, 2014   10:41 AM PDT
     
    Assalamualaikum...
    *bawa mempelam dah siap kupas dan potong dengan cicah belacan, kicap, cili api*
    dah ramai dah naik atas pangkin ni, rindu kat semua.. Mwah mwaah mwaaah
    Makcik Raja
    May 24, 2014   10:21 AM PDT
     
    Idea Wan tu bagus, jangan duk makan berehat saja bila tak ada kerja. Kena tolong Makcik Raja.

    Bit,
    :)
    bit
    May 24, 2014   09:59 AM PDT
     
    hihihihi....
    Makcik Raja
    May 24, 2014   09:27 AM PDT
     
    Jawapan dah ada, gelang polihan Din. Sebab 'poll' dah tutup. Tiba-tiba ada gerak menyelamat ni, dah hari ni Sabtu, kena beri laluan pada 'Kekasih Waktu'.
    wanAmalyn
    May 24, 2014   09:26 AM PDT
     
    Waaaa rindunya pada Makcik Raja...

    kaksu, mintak la Ustaz Din ka, Alang ka, dirikan dangau cantik-cantik (ganti yang dah uzur ni) untuk anak-cucu dok melepak... ^_^
    norashburn
    May 24, 2014   09:01 AM PDT
     
    oh kalau itu anting-anting jaja, rantai tangan yang saya pilih hari tu sungguhlah padan dengan anting-anting tu.. mengikut selera sendiri la.. hahaha
    nawwir
    May 24, 2014   07:51 AM PDT
     
    Kaksu nak tanya soklan cepu emas,
    adakah akan ada kemunculan Din dalam Kekasih Waktu, tempat Zynn dah dekat dah dengan tempat Ustaz Din :)
    zaila ipoh
    May 24, 2014   07:33 AM PDT
     
    Jaja.. apa habaq cik din dan si kecil umar?


    saya hampir merajuk tau sejak abang kamal menolak cinta saya dan hanya sukakan peach cobbler saya aje.. jaga2 abang kamal... saya akan setia mengurat abg kamal tau... hikhik *gelak ayu*
    liza shariff
    May 24, 2014   07:12 AM PDT
     
    Suka 3x Jaja & Din
    kaknOOr
    May 24, 2014   06:42 AM PDT
     
    Kak cantik anting2 jaja... teringat anting2 zaman kita kecil2 dulu.
    wan empok
    May 24, 2014   06:04 AM PDT
     
    Kaksu belum tunjuk lagi pilihan gelang Ustaz Din. *menunggu dengan debar* (macam la nak dapat hadiah jugak, ceh).
     

    Leave a Comment:

    Name


    Homepage (optional)


    Comments




    Previous Entry Home Next Entry